
Solution Architekt/Architektka
- Praha
- Trvalý pracovní poměr
- Plný úvazek
- Určovat technickou a architektonickou vizi pro konkrétní řešení (systém, produkt nebo službu)
- Navrhovat komponenty, subsystémy a jejich rozhraní včetně interakcí s okolním IT prostředím
- Spolupracovat s týmy (squady, clustery) na definici funkčních i nefunkčních požadavků
- Převádět byznys zadání do technického návrhu – od EPICů až po konkrétní user stories
- Dohlížet na kvalitu dokumentace a konzistenci architektonických rozhodnutí
- Validovat ekonomický dopad rozhodnutí a podporovat plánování aktivit
- Navrhovat řešení chyb i optimalizace ve vývojovém a produkčním prostředí
- Spolupracovat s Enterprise Architekty a ostatními stakeholdery na rozvoji architektonické roadmapy
- Přispívat k nastavování směřování reportingu a dohlížet na jeho technickou správnost
- Účastnit se jednání s top managmentem banky i třetími stranami (externí dodavatelé, konzultační společnosti)
- Předchozí pracovní zkušenost v oblasti Solution Architektury nebo IT analýzy
- Znalost IT architektury, cloudových technologií a principů Agile a DevOps
- Zkušenost s návrhem řešení, systémovou integrací a vývojem softwaru
- Samostatnost, schopnost analyticky myslet, navrhnout řešení a obhájit ho
- Pečlivost při dokumentaci navržených řešení
- Schopnost pracovat napříč týmy a komunikovat s různými typy stakeholderů
- Angličtinu na úrovni potřebné pro čtení technické dokumentace, přípravu prezentací a komunikaci (min. úroveň B2)
- Zkušeností z bankovnictví nebo finančního sektoru
- Znalostí návrhu IT řešení a technik modelování (UML, BPMN apod.)
- Povědomím o Enterprise Architect, JIRA, Confluence
- Zkušeností s agilním vývojem nebo DevOps prostředím
- Znalostí SQL nebo dalších technologií v oblasti integrace a reportingu
- Základy projektového řízení
- Práce v MONETA pro nás znamená příležitost být v moderní bance, která je průkopníkem mnoha inovací, digitálním leaderem na bankovním trhu a určuje trendy, za které získává ocenění, a to nejen v bankovní sféře (např. v roce 2024 jsme se umístili na 8. místě v žebříčku 100 nejhodnotnějších českých firem, patříme k TOP 10 odpovědným velkým firmám a zvítězili jsme v kategorii Využití umělé inteligence v Internet Effectiveness Awards)
- Každý z nás má benefitní balíček v roční výši až 30 000 Kč, který si sami skládáme tak, jak to vyhovuje právě nám – na výběr máme stravenkový paušál, příspěvek ke mzdě, na kartu MultiSport, penzijní spoření, životní pojištění nebo DIP (dlouhodobý investiční produkt)
- Pracujeme v moderním prostředí s terasou s výhledem na Prahu, náš open space je uzpůsobený agilnímu životu + každý máme v kanceláři vlastní pracovní místo (žádný desk-sharing) a můžeme pracovat také z domova formou homeoffice
- Kromě 25 dní dovolené máme i další 4 dny volna navíc na cokoli se hodí
- Další 2 volné dny pak můžeme využít na dobrovolnické aktivity v rámci naší iniciativy Pácháme dobro
- Naše bankovní produkty si můžeme pořídit za zvýhodněné zaměstnanecké sazby
- Každý z nás má příležitost pro kariérní i osobní růst
- Zakládáme si na vzdělávání, protože víme, že bez kvalitního zaškolení a dalšího rozvoje nemůžeme držet krok s ostatními
- Získáte přátelský tým a práci, do které se budete těšit
- Adresa pražské centrály, kde pracujeme – Brumlovka Business Center, Vyskočilova 1442/1b, Praha 4 – Michle
- Forma spolupráce výhradně na HPP (hlavní pracovní poměr), ne IČO
- Práci plně z domova (full remote) neumožňujeme
- The ability to communicate in the Czech or Slovak language is required (at least level B2)