
Hlavní účetní
- Praha
- Trvalý pracovní poměr
- Plný úvazek
Do našeho týmu v České republice hledáme zkušenéhoHlavní účetníkterý se ujme klíčové role v oblasti finančního výkaznictví.Co bude vaším posláním?
Zajistit přesné a včasné zpracování statutárních, skupinových a daňových výkazů v souladu s platnou legislativou a interními postupy. Hledáme někoho, kdo má rád čísla, rozumí detailům a chce být součástí stabilní mezinárodní společnosti, která klade důraz na inovace, udržitelnost a péči o své zaměstnance.Co bude náplní vaší práce?
- Řídit a koordinovat práci účetního týmu pro dvě právnické osoby v České republice.
- Spolupracovat s účetními kompetenčními centry (ACC) na vedení účetnictví pro statutární a skupinové účely, kontrolovat poskytované služby a v případě potřeby iniciovat nápravná opatření.
- Řídit a provádět účetní operace v souladu s právními a daňovými předpisy, připravovat zákonem požadované výkazy (statutární účetní závěrky, daňové výkazy, statistické výkazy apod.).
- Připravovat skupinové výkaznictví dle pravidel skupiny (IFRS) a zveřejněného kalendáře výkaznictví.
- Prezentovat výkazy a analýzy na pravidelných kontrolních schůzkách (např. přehledy rozvahy, finanční přehledy).
- Zajišťovat dodržování interních kontrol ve spolupráci s týmem pro interní kontrolu.
- Koordinovat a podporovat interní a externí audity (včetně daňových), udržovat kontakt s daňovou správou a dalšími státními institucemi.
- Kontrolovat smlouvy společnosti z hlediska daňových rizik.
- Zajišťovat přípravu dokumentace k převodním cenám ve spolupráci s externími poradci a manažerem skupinových daní.
- Identifikovat, hodnotit a sledovat rizika v oblasti účetnictví a daní.
- Poskytovat poradenství a podporu účetnímu týmu při každodenních operacích, aby byla práce provedena přesně a včas.
- Spolupracovat s dalšími týmy a odděleními (Business Finance, Tax, Treasury, Billing apod.).
- Připravovat ad-hoc analýzy a výkazy dle aktuálních potřeb.
- Aktivně se podílet na implementaci skupinových i lokálních projektů, zejména těch vyplývajících z legislativních požadavků.
- Podporovat iniciativy v oblasti transformace financí a standardizace procesů.
- Vysokoškolské vzdělání v oblasti účetnictví nebo financí
- Minimálně 5 let praxe na stejné nebo podobné pozici hlavního účetního
- Znalost účetních standardů (místních i IFRS)
- Znalost místní daňové legislativy
- Znalost systému SAP je výhodou
- Dobrá znalost angličtiny a plynulá čeština
- Dobré mezilidské a komunikační dovednosti
- Proaktivní přístup a schopnost spolupracovat s různými úrovněmi firemních stakeholderů
- Silné analytické schopnosti, praktický přístup k řešení problémů a orientace na výsledek
- Schopnost pracovat v dynamickém, maticově řízeném prostředí na nestandardních projektech
- ZAJÍMAVÁ PRÁCE v mezinárodní společnosti, která je lídrem v digitální transformaci řízení energií a automatizace s významným podílem na trhu
- MOŽNOST ROZVOJE – cenné pracovní zkušenosti v podpůrném týmu profesionálů
- ÚVODNÍ ŠKOLENÍ pro snadnou orientaci ve společnosti
- ŠIROKÁ ŠKÁLA BENEFITŮ – životní pojištění, karta Multisport, výkonnostní bonus, benefitní systém s možností výměny bodů za produkty nebo služby
- DODATEČNÁ RODINNÁ DOVOLENÁ – při narození dítěte, adopci, péči o člena rodiny nebo při úmrtí (nad rámec zákoníku práce)
- MOŽNOST ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ – např. ambasadorský program, mentoring, digitalizační projekty
- DIVERZITA – práce v různorodém týmu s možností využití cizích jazyků
- PŘÍSTUP K VZDĚLÁVACÍ PLATFORMĚ – školení dle vašich potřeb a kariérních cílů
- OCENĚNÍ – body směnitelné za produkty a služby
- PROGRAM DOPORUČENÍ ZAMĚSTNANCŮ – možnost ovlivnit, s kým budete pracovat, a získat finanční bonus
- FIREMNÍ AUTO – i pro soukromé účely
- BEZ FORMÁLNÍHO DRESS CODE – vítáme každého takového, jaký je, a rozmanitost vnímáme jako hodnotu
+13% organic growth
150 000+ employees in 100+ countries
#1 on the Global 100 World’s most sustainable corporationsYou must submit an online application to be considered for any position with us. This position will be posted until filled.Schneider Electric aspires to be the most inclusive and caring company in the world, by providing equitable opportunities to everyone, everywhere, and ensuring all employees feel uniquely valued and safe to contribute their best. We mirror the diversity of the communities in which we operate, and ‘inclusion’ is one of our core values. We believe our differences make us stronger as a company and as individuals and we are committed to championing inclusivity in everything we do.At Schneider Electric, we uphold the highest standards of ethics and compliance, and we believe that trust is a foundational value. Our Trust Charter is our Code of Conduct and demonstrates our commitment to ethics, safety, sustainability, quality and cybersecurity, underpinning every aspect of our business and our willingness to behave and respond respectfully and in good faith to all our stakeholders. You can find out more about our Trust CharterSchneider Electric is an Equal Opportunity Employer. It is our policy to provide equal employment and advancement opportunities in the areas of recruiting, hiring, training, transferring, and promoting all qualified individuals regardless of race, religion, color, gender, disability, national origin, ancestry, age, military status, sexual orientation, marital status, or any other legally protected characteristic or conduct.